Gazi Üniversitesi, Çevrim içi Öğrenme Sıralamasında Küresel Başarısıyla Dikkat Çekiyor
13 Aralık 2024 | 17:28

Gazi Üniversitesi, “THE 2024 Çevrim içi Öğrenme Sıralamaları”nda "Outcomes" (Sonuçlar) kategorisinde elde ettiği 68.7 puan ile Türkiye’yi temsil eden tek üniversite olarak küresel ölçekte 9. Sırada, Türkiye’de 1. sırada yer aldı.

Times Higher Education (THE) tarafından 10 Aralık 2024 tarihinde yayınlanan 2024 Çevrim içi Öğrenme Sıralamaları, çevrim içi öğrenmenin farklı yönlerini değerlendiren kapsamlı bir rapor sundu. Dünyada çeşitli ülkelerden 121 üniversitenin çevrim içi öğrenme performansıyla değerlendirildiği raporda, 56 üniversite elde ettiği puanlarla altın, gümüş ve bronz kategorilerde değerlendirilirken 64 üniversite gözlemci (reporter) statüsünde raporda yer aldı.

Times Higher Education (THE) tarafından yayınlanan 2024 Çevrim içi Öğrenme Sıralamaları’nda Türkiye’den üniversitelerin ağırlıklı olarak bronz kategoride yer aldığı görüldü. Altın ve gümüş kategoride Türkiye’den üniversite bulunmazken, bronz kategoride Anadolu, Atatürk, Gazi, Ondokuz Mayıs ve Süleyman Demirel Üniversiteleri sıralamada yer aldı. Bu üniversiteler arasında Gazi Üniversitesi, elde ettiği başarılarla dikkat çekerek Türkiye’den katılan üniversiteler arasında 2024 yılında çevrim içi öğrenme alanında ön plana çıkmayı başardı.

Sadece ulusal ölçekte değil uluslararası sıralamada da kendisine yer bulan Gazi Üniversitesi, THE 2024 Çevrim içi Öğrenme Sıralamaları'nda "Outcomes" (Sonuçlar) kategorisinde elde ettiği 68.7 puan ile Türkiye’yi temsil eden tek üniversite olarak küresel ölçekte 9. sırada yer aldı. Bu başarı, üniversitenin öğrencilerin ders tamamlama oranlarını artırma ve sunduğu eğitimi tavsiye edilebilir kılma konusundaki güçlü performansını yansıtıyor. Ukrayna Sumy State University bu kategoride dünya lideri olurken Gazi Üniversitesi’nin Hindistan, Birleşik Krallık ve ABD gibi güçlü akademik merkezlerden üniversitelerle aynı sıralamada yer alması, Türk yükseköğretiminin çevrim içi eğitimdeki rekabetçi potansiyelini göstermesi açısından büyük önem taşıyor.

Gazi Üniversitesi, Çevrim içi Eğitimde Türkiye'nin Öncüsü

Dört temel ilke üzerinden değerlendirmenin yapıldığı “THE 2024 Çevrimiçi Öğrenme Sıralamaları”nda Gazi Üniversitesi özellikle “Resources” (Çevrim içi öğrenmeye ayrılan personel ve kaynaklar), “Engagement” (Öğrenci etkileşim seviyeleri ‘6 metrik, öğrenci anketleri dahil’) ve “Outcomes” (Öğrenci ilerleme oranları ve tavsiye etme isteği) alanlarındaki performansıyla öne çıktı. Üniversitemiz, Türkiye’den katılan üniversiteler arasında bu üç skordaki genel sıralamada birinci sırada yer alırken “Environment” (Kapsayıcılık, çeşitlilik ve destek seviyeleri) skorunda kendisine dördüncü sırada yer buldu.

Çevrim içi Kaynakların Etkin Kullanımı

"Resources" (Kaynaklar) kriterinde 41.1 puan alan Gazi Üniversitesi, Türkiye’den katılan üniversiteler arasında aldığı skorla bu alanda birinci sırada yer aldı. Elde edilen skor, çevrim içi öğrenim için ayrılan personel ve teknolojik alt yapıyı etkili bir şekilde kullanan Gazi Üniversitesinin, bu alandaki istikrarlı yatırımlarıyla öne çıktığını destekledi.

Öğrenci Etkileşiminde Güçlü Performans

"Engagement" kategorisinde elde ettiği 50.4 puan, Gazi Üniversitesini Türkiye’den katılan üniversiteler arasında birinci sıraya taşıdı. Öğrenci memnuniyeti ve etkileşim düzeylerinde elde edilen bu başarı, üniversitenin Covid-19 pandemi döneminde gerçekleştirilen “Acil Uzaktan Öğretim Uygulamaları” da dahil olmak üzere geçmiş dönemlerde çevrim içi yüksek öğretim süreçlerinde öğrencilerle güçlü bir bağ kurmayı başardığını ortaya koyuyor.

Öğrenci Sonuçlarında Lider

"Outcomes" kriterinde aldığı 68.7 puan, Gazi Üniversitesini Türkiye’den katılan üniversiteler arasında açık ara birinci sıraya yerleştirdi. Bu başarı, öğrencilerin derslerini tamamlama oranlarının yüksekliğini ve üniversitenin eğitim kalitesini kanıtlıyor. Gazi Üniversitesi, bu sonuçlarla çevrim içi öğrenimde sonuç odaklı bir yaklaşımın önemini bir kez daha gösterdi.

Kapsayıcı Ortamda Gelişim Alanları

Üniversitemiz "Environment" kategorisinde 31.3 puan ile Türkiye’den katılan üniversiteler arasında üçüncü sırada yer aldı. Bu skor, Gazi Üniversitesinin kapsayıcılık ve destek konularında geliştirilmesi gereken alanlara sahip olduğunu göstermesi bakımından önemlidir. Kalite değerlendirme süreçleri bakımından bu alan, üniversitenin dijital eğitime daha fazla çeşitlilik ve destek sunarak liderlik yapabileceği bir fırsat olarak öne çıktı.

Türkiye’den katılan Anadolu, Atatürk, Ondokuz Mayıs ve Süleyman Demirel Üniversiteleri çevrim içi eğitimde performanslarıyla bronz kategoride yer alırken Bahçeşehir, Başkent, İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa ve Tokat Gaziosmanpaşa Üniversiteleri ise sıralamada gözlemci (Reporter) statüsünde yer aldı. THE 2024 Çevrim içi Öğrenme Sıralamalarında gösterdiği bu performans Üniversitemizi çevrim içi eğitimde ulusal lider konumuna yükseltirken aynı zamanda etkileşim ve öğrenci sonuçlarındaki üstün başarıları, dijital öğrenimde sürdürülebilir kaliteye verdiği önemi gözler önüne seriyor.

Başarının Arkasındaki Ortak Çalışmalar

Gazi Üniversitesinin THE sıralamasında elde ettiği bu başarıda, Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi ile Uluslararası İlişkiler Kurum Koordinatörlüğünün iş birlikli çalışmaları etkin rol oynamıştır. Üniversitemiz, güçlü alt yapı yatırımları ve öğrencilerle etkileşim odaklı yaklaşımlarıyla çevrim içi eğitime liderlik ederken uluslararası iş birlikleri sayesinde küresel standartlara uygun bir eğitim modeli geliştirdi. Bu başarı, Gazi Üniversitesinin yalnızca Türkiye’de değil, dünya çapında da çevrim içi eğitimde bir örnek teşkil ettiğini göstermektedir.

Üniversitemizin Dünya Üniversiteleri Arasındaki Durumu

dünyadaki sıralama-1

Üniversitemizin Ülkemiz Üniversiteleri Arasındaki Durumu

tablolar-1

background image