Gazi Üniversitesi Uzaktan Eğitim Politikası

Cumhuriyetin ilk yükseköğretim kurumlarından biri olmanın yanı sıra sunduğu nitelikli eğitimden ödün vermeden yoluna devam eden, birçok alanda ilklere imza atan, araştırma üniversitesi özelliği ve vizyonuna sahip Gazi Üniversitesinin uzaktan eğitim alanında;

  • Sürdürülebilir kalkınma hedeflerinden kaliteli ve kapsayıcı eğitime erişim için çevrim içi eğitim-öğretim süreçlerinin düzenlenmesi ve kesintisiz yürütülmesi, tüm bu süreçlerin iç ve dış paydaş görüşleri dikkate alınarak katılımcı bir anlayış ile devamlılığını,

  • Sürdürülebilir kalkınma hedeflerinden kaliteli ve kapsayıcı eğitime erişim için çevrim içi eğitim-öğretim süreçlerinin düzenlenmesi ve kesintisiz yürütülmesi, tüm bu süreçlerin iç ve dış paydaş görüşleri dikkate alınarak katılımcı bir anlayış ile gerçekleştirilmesini,

  • Çevrim içi eğitim-öğretim çıktılarının ve kazanımlarının düzenli performans ölçümleriyle izlenmesi ve sürekli iyileştirmenin sağlanmasını,

  • Günümüz dünyasının ihtiyaç duyduğu alanlarda akademik birimler ve dış paydaşlarla işbirliği içerisinde gerekli uzaktan eğitim programlarının açılması ve sürekli izleme ve iyileştirmelerin öncelenmesini,

  • Öğrencinin motivasyonu, ilgi ve imkânlarını dikkate alan, uzaktan eğitime özgü öğrenci merkezli öğrenme yöntem ve yaklaşımları ile alternatif ölçme ve değerlendirme biçimlerinin uygulanmasının sağlanması ve bu noktada öğretim elemanlarının süreçlere ilişkin teknolojik ve pedagojik yetkinliklerinin arttırılmasını,

  • Öğrenci rehberlik, akademik danışmanlık, kariyer ve sosyal destek hizmetlerinin çevrim içi ortamlarda eksiksiz ve kesintisiz olarak sürdürülmesinin sağlanmasını,

  • Yaşam boyu öğrenmeyi merkeze alarak Üniversitemiz personeli ve öğrencilerinin ihtiyaç duyduğu eğitimlerin iç ve dış paydaşlarla işbirliği içerisinde sunulması ve hiçbir engel olmaksızın bu eğitimlere çevrim içi erişimin sağlanmasını, geri bildirimler doğrultusunda gerekli iyileştirmelerin yapılmasını,

  • Akıllı teknolojileri (yapay zeka, veri madenciliği, makine öğrenmesi, derin öğrenme, öğrenme analitikleri vb.) işe koşarak çevrim içi öğrenme-öğretme süreçlerini daha işlevsel ve verimli hale getirecek Araştırma-Geliştirme faaliyetlerinin yapılması ve sonuçların izlenebilirliğinin sağlanmasını,

  • Dijital ortamda oluşan e-öğrenme verilerinin; bilgi güvenliği, gizlilik ve bilişim etiği boyutları göz önünde bulundurularak saklanmasını, bunun yanında bu verilerin ilgili paydaşlarla yine aynı ilkeler göz önünde bulundurularak paylaşılmasını ilke edinmiştir.

 

 

background image